» Często zadawane pytania (FAQ)
  1. Czym jest VCDS® i do czego służy?

  2. VCDS jest programem komputerowym, pracującym w środowisku Windows, służącym do profesjonalnej diagnostyki pojazdów Volkswagen, Audi, Seat i Skoda produkowanych w latach 1990 - 2018.

  3. Co znaczy skrót VCDS?

  4. VAG-COM Diagnostic System.

  5.  Co to VAG-COM?

  6. W roku 2008 zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy programu z VAG-COM na VCDS i jednocześnie złożyliśmy wniosek o rejestrację znaku towarowego VCDS. VAG-COM to po prostu dawna nazwa naszego oprogramowania. 

  7.  Czy VCDS służy wyłącznie do diagnostyki pojazdów Volkswagen, Audi, Seat, Skoda?

  8. Generalnie tak, ale jak to zwykle bywa - są wyjątki. Pierwszym wyjątkiem są pojazdy, których producenci bazują na elektronice Volkswagena. Dobry przykład to holenderska marka Spyker, w której przypadku VCDS może być bardzo pomocny. Kolejny wyjątek to marki nie tyle bazujące na rozwiązaniach koncernu Volkswagen, co będące jego własnością. Przykłady: Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche. W takich pojazdach są szanse na większą lub mniejszą pomoc programu VCDS w komputerowej diagnostyce wybranych modeli, ale w żadnym wypadku nie należy oczekiwać pełnej kompatybilności czy też naszego wsparcia w razie jakichkolwiek problemów z diagnostyką. Nie zrozum nas źle - chętnie zapoznamy się z Twoimi doświadczeniami na temat diagnostyki Porsche Cayenne, Bentleya Continental, jak również innych marek i modeli za pomocą VCDS'a... ale gdyby coś nie działało tak, jak powinno - nie obiecujemy żadnych poprawek i rozwiązań. Na tę chwilę koncentrujemy się głównie na czterech markach: Volkswagen, Audi, Seat, Skoda i w tym zakresie VCDS jest jak najbardziej profesjonalny i możliwie kompatybilny.

    Ostatni wyjątek to pojazdy nienależące do koncernu Volkswagena i (przynajmniej teoretycznie) niemające nic wspólnego z grupą VAG. Dzięki zaimplementowanemu skanerowi OBD-II program VCDS pozwala na diagnostykę pojazdów kompatybilnych ze standardem OBD-II. W tym przypadku możliwa jest diagnostyka wyłącznie elektroniki silnika. Przykładowe marki i modele są wymienione na tej stronie. Nie posiadamy pełnej listy pojazdów obsługiwanych przez skaner OBD-II zaimplementowany w programie VCDS i nie dążymy do tego, aby ją posiadać. Więcej informacji na temat skanera i standardu OBD-II znajdziesz na stronie 48 instrukcji obsługi programu. Instrukcja dostępna jest tutaj.

    ________________________________________________

    W nawiązaniu do powyższych informacji:

    Już wiemy, że VCDS w znacznym zakresie obsługuje również Lamborghini Aventador, które (z punktu widzenia urządzenia diagnostycznego) łudząco przypomina Audi S5! (dodano 22.09.2012).
     

  9.  Ile kosztuje VCDS?

  10. VCDS jest oferowany WYŁĄCZNIE w komplecie: dedykowany interface + licencja do korzystania z programu. Cena uzależniona jest od typu interface'u, z jakim można zamówić program. Ceny urządzeń wraz z licencją na korzystanie z programu VCDS podane są w naszym sklepie.

  11.  Czy można kupić "sam kabel"?

  12. Z przyczyn technicznych - nie. Nasze interface'y są jednocześnie kluczami sprzętowymi do programu VCDS i zakup interface'u jest równoznaczny z zakupem licencji do korzystania z programu. Każde z naszych urządzeń posiada swój niepowtarzalny numer seryjny, który zapisany jest zarówno na obudowie, jak w pamięci urządzenia. 

  13.  Czy można kupić "sam program"?

  14. Z przyczyn technicznych - nie. Program działa wyłącznie z dedykowanymi interface'ami z naszej oferty. W tym wypadku istnieje jednak mały wyjątek opisany na tej stronie w punkcie 6. 

  15.  Czym różni się interface HEX-NET od HEX-V2?

  16. HEX-NET to topowe urządzenie w naszej ofercie, działające zarówno bezprzewodowo (po WiFi), jak i przewodowo (po USB). M.in. dzięki obecności modułu WiFi, HEX-NET pozwala na korzystanie z aplikacji "VCDS-Mobile" i wykonywanie diagnostyki za pomocą urządzeń mobilnych (smartfony, tablety itd. - niezależnie od systemu operacyjnego urządzenia mobilnego). Oczywiście HEX-NET działa również z tradycyjnym VCDS'em, instalowanym pod systemem operacyjnym Windows (istnieje możliwość połączenia przez WiFi lub przez USB). 

    HEX-V2 to urządzenie bardzo zbliżone konstrukcyjnie do HEX-NET, ale pozbawione modułu WiFi. HEX-V2 współpracuje z programem VCDS (system operacyjny Windows), jednak korzystanie z aplikacji mobilnej (smartfony i tablety) nie jest już możliwe. 

    Zarówno HEX-NET, jak i HEX-V2 występują w opcji "Pro" - dla profesjonalistów, jak i w opcji amatorskiej, obsługującej ograniczoną liczbę pojazdów (więcej szczegółów jest w naszym sklepie).

  17.  Czym różni się HEX-V2 Pro od HEX-V2 10 VIN (oraz od HEX-V2 3 VIN)?

  18. HEX-V2 3 VIN obsługuje 3 wybrane pojazdy koncernu VW (VW, Audi, Seat, Skoda). Użytkownik decyduje, jakie pojazdy będzie obsługiwał. Urządzenie "zapamiętuje" 3 numery nadwozia i będzie działać tylko z tymi - konkretnymi - pojazdami. Interfejs HEX-V2 10 VIN działa bardzo podobnie, jednak pozwala na obsługę 10 wybranych pojazdów. Oba urządzenia (tj. HEX-V2 3 VIN i HEX-V2 10 VIN są interfejsami amatorskimi, dedykowanymi dla hobbystów i amatorów). HEX-V2 Pro jest dedykowany zawodowcom - licencja "Pro" nie posiada żadnych ograniczeń, co do ilości obsługiwanych pojazdów (wybierany najczęściej przez autoryzowane stacje obsługi, niezależne warsztaty i profesjonalistów).

    Urządzeniami amatorskimi (3VIN i 10VIN) można realizować dokładnie te same funkcje na pojazdach grupy VW, jak urządzeniami profesjonalnymi.
    W sensie możliwości diagnostycznych nie różnią się one niczym od urządzeń profesjonalnych.

    Dodatkowo: urządzenia amatorskie (3VIN i 10VIN) zapisują VIN pojazdu tylko wtedy, jeśli ten "zna" swój numer nadwozia. Oznacza to, że w starszych modelach, których sterowniki nie znają numeru nadwozia pojazdu, wersje amatorskie naszego produktu będą działały tak, jak wersje profesjonalne - tzn. nie będą "upominały" się o zapisanie numeru nadwozia do listy obsługiwanych VIN. Dotyczy to większości pojazdów wyprodukowanych przed rokiem 2003. Można zatem uznać, że obsługa pojazdów wyprodukowanych przed rokiem 2003 - nawet urządzeniami amatorskimi - odbywa się na takim samym poziomie, jak urządzeniami profesjonalnymi (bez limitu VIN).

    Oprogramowanie VCDS pracujące z interfejsem amatorskim również nie "upomni" się o zapisanie numeru nadwozia pojazdu, gdy użytkownik będzie korzystał z funkcji podstawowych (tzw. "bezpiecznych") programu. Oznacza to, że sprawdzając kody błędów, kasując kody błedów, czy też odczytując bloki pomiarowe, program nie "upomni" się o zapisanie numeru VIN. Wspomniane operacje można wykonywać bez ograniczeń - nawet na najnowszych pojazdach. Dopiero użycie którejś z bardziej zaawansowaych funkcji - tj. np. kodowania sterownika, czy też adaptacji / nastaw podstawowych - spowoduje, że wersja amatorska zapyta się użytkownika o możliwość dodania numeru nadwozia do listy obsługiwanych pojazdów. Jeśli użytkownik dopisze numer nadwozia, pomniejszy tym samym licznik VIN interfejsu (3VIN lub 10VIN), a wybrany pojazd będzie obsługiwany bez żadnych ograniczeń (dostęp do wszystkich funkcji programu).

    Urządzenia profesjonalne nie mają opisanych wyżej właściwości i nie ma potrzeby dopisywania żadnych numerów nadwozia, w celu uzyskania pełnej obsługi danego pojazdu.

  19.  Co to jest CAN?

  20. Polecamy Google.

  21.  Co to jest UDS?

  22. UDS (Unified Diagnostic Services) jest protokołem komunikacji używanym do wymiany informacji między urządzeniem diagnostycznym, a elektroniką pojazdu. Protokół UDS określa norma ISO 14229-1.

  23.  Czy system diagnostyczny VCDS obsługuje protokół UDS?

  24. Tak.

  25.  Ile kosztują aktualizacje programu VCDS?

  26. Odkąd istnieje VCDS (a istnieje od roku 2000), jego aktualizacje są bezpłatne dla legalnych użytkowników - tj. posiadaczy dedykowanych interface'ów - kluczy sprzętowych. Ceny aktualizacji nie zostały nigdy ustalone.

  27.  Na Waszej stronie jest napisane, że gwarantowany okres bezpłatnych aktualizacji wynosi rok czasu od daty zakupu... więc jak to jest?

  28. Dokładnie tak, jak jest napisane: GWARANTOWANY okres bezpłatnych aktualizacji wynosi rok czasu od daty zakupu. Nie wiemy, co będzie za rok lub dwa... mało tego - nie wiemy co będzie jutro! W związku z tym nie zobowiązujemy się i nie deklarujemy, że aktualizacje pozostaną bezpłatne dla naszych klientów dożywotnio. Deklarujemy natomiast chęć i dążenie do utrzymania bezpłatnych aktualizacji tak długo, jak to będzie tylko możliwe. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że aktualizacje są bezpłatne odkąd istnieje oprogramowanie VCDS.

     

    CDN...

 

 

© Copyright ADAKO 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedzin: 6826558